اجرای کابینت آشپزخانه

 

اجرای کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است. در طراحی آشپزخانه علاوه بر کارایی باید به زیبایی و مسائل دکوراتیو نیز دقت کرد. هماهنگی و زیبایی و کارایی سه هدف اصلی در طراحی کابینت آشپزخانه است. با توجه به معماری های نوین تعریف آشپزخانه در کابینت آشپزخانه خلاصه می شود.

ما در مقاله ای در مورد اصول طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه به طور مفصل گفتیم که پیشنهاد می کنم حتما آنرا مطالعه کنید. اما موضوع این مقاله در مورد اجرای کابینت است و با خواندن این مقاله متوجه می شویم که بعد از طراحی کابینت، فاز بعدی کار یعنی اجرای کابینت به چه صورت خواهد بود.

طراحی کابینت آشپزخانه

اگر می خواهید کابینتی را طراحی کنید جدای از مشخص کردن سبک آشپزخانه ( سبک کلاسیک ، سبک مدرن و سبک نئوکلاسیک ) باید با اصل اولیه آن آشنا باشید. اولین قدم در طراحی آشپزخانه دانستن مثلث کار می باشد. با دانستن مثلث کار می دانیم که نوع چیدمان آشپزخانه مان به چه صورت باشد.

طراحی آشپزخانه کلاسیک

مثلث کار در آشپزخانه

برای ایجاد سهولت در انجام کارها در آشپزخانه مثلثی فرعی در آشپزخانه مشخص می شود که رئوس آن شامل یخچال ، اجاق گاز و سینک ظرفشویی است. در آشپزخانه سه فعالیت اصلی نگهداری مواد غذایی، پخت و پز ، تهیه ی غذا وجود دارد. مثلث کار در واقع مسیر تردد در آشپزخانه است. 

در رأس مثلث کار سینک ظرف شویی و در سمت چپ و راست یخچال و اجاق گاز قرار می گیرد. طبق استاندارد دپارتمان محیط ۱۹۷۲، حداقل محیط این مثلث ۶/۳ متر و حداکثر آن ۶/۶ متر و فاصله میان ظرف شویی و اجاق گاز  ۱/۸متر تا ۲/۱ متر تعیین شده است. 

بهترین حالت برای طراحی آشپزخانه این است که آشپزخانه سه دیوار داشته باشد. هرکدام از این وسایل ( اجاق گاز-سینک-یخچال ) در سمت یک دیوار قرار بگیرند. ولی در آشپزخانه ای که بصورت ال هست ناگزیر هستیم که طرح مثلث کار به صورت عکسی که در پایین مشاهده می کنید باشد.

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه

دومین اصل طراحی کابینت آشپزخانه 

انتخاب سبک آشپزخانه دومین اصل در طراحی کابینت آشپزخانه است. بنابر سلیقه تان و دیدن نمونه های مختلف از پروژه های اجرایی کابینت آشپزخانه می توانید سبک مورد علاقه تان را پیدا کنید. در طراحی کابینت آشپزخانه طرح های بیشماری وجود دارد که مناسب طیف گسترده ای از افراد با هر نوع سلیقه ای می باشد. 

یک پیشنهاد خوب : شرکت معماران کارینا چون در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فعالیت می کند دارای نمونه کارهای زیادی در مورد همه نوع سبک آشپزخانه است و شما می توانید به راحتی با مراجعه به اینستاگرام شرکت معماران کارینا صدها مدل کابینت آشپزخانه را ببینید و هرکدام را که طبق سلیقه تان بود را انتخاب کنید.

اینستاگرام شرکت معماران کارینا

اینستاگرام نمونه کار شرکت معماران کارینا

(نگران نباشید! ایده از شما طراحی و اجرا از شرکت معماران کارینا)

کابینت کرج

انتخاب رنگبندی متناسب با سلیقه و سبک دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ شاید کمی سخت باشد وقتی هزاران طرح کابینت با انواع رنگبندی مدنظرمان برای دکوراسیون آشپزخانه مان باشد. هر کدام از رنگ ها مشخصه های خاص خود را دارد. هر رنگی تاثیر خود را دارد. اگر از رنگ ها درست استفاده نشود تاثیرات مخربی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد. بهتر است قبل از تعیین رنگ دکوراسیون آشپزخانه تان با رنگ ها و تاثیراتشان بیشتر آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی : تاثیر رنگ ها در دکوراسیون داخلی

طراحی کابینت آشپزخانه

بعد از انتخاب نوع سبک و رنگبندی آشپزخانه حالا ما به افراد متخصصی برای مشاوره و طراحی آشپزخانه مان نیاز داریم. طراحی کابینت کار تخصصی است که هر کسی بدون داشتن مهارت لازم قادر به طراحی تخصصی آن نیست. همکاری با افراد متخصص هم خیالتان را بابت طراحی و اجرای کار راحت می کند و از تجربیات افراد متخصص استفاده می کنید ، هم اینکه در نهایت طرح آشپزخانه ی ایده آلتان را خواهید داشت.

اجرای کابینت آشپزخانه

رسیدیم به سخت ترین مرحله ی داشتن کابینت آشپزخانه در منزلمان. تا این مرحله از کار با دیدن چند نمونه کابینت، نوع سبک آشپزخانه مان و رنگبندی کابینت هایمان مشخص شد. بعد از آن با مشورت متخصصان این رشته طراحی آن نیز انجام شد. حالا ما طرحی داریم که ایده آل ماست ولی..

– آیا همان طرح و رنگ کابینت را می توانیم داشته باشیم؟

– آیا کیفیت آن همانطور که فکر می کردیم است؟

اگر میخواهید جواب سوالات بالا مثبت باشد و آشپزخانه ی رویاهایتان را داشته باشید، پیشنهاد میکنم که در کار اجرا نیز سخت گیر باشید. انتخاب کسانی که مجری طراحی آشپزخانه ی شما باشند کار سختی است. کیفیت در اجرای کابینت آشپزخانه حرف اول را می زند. افراد مجرب در زمینه اجرای دکوراسیون آشپزخانه تان انتخاب کنید تا در نهایت آشپزخانه ی مدنظرتان را داشته باشید و مانع دوباره کاری شوید.

طراحی آشپزخانه کلاسیک و مدرن

هزینه اجرای کابینت آشپزخانه

وقتی به یک نمایشگاه کابینت مراجعه می کنید، هزینه کابینت را بصورت متری با شما حساب می کنند. شما هم ابعاد آشپزخانه را حساب می کنید و متوجه می شوید که ابعاد آن مثلا ۷ متر است. شما هم هزینه متری کابینت و متراژ کابینت را تخمین می زنید و به هزینه ای می رسید که متفاوت از هزینه ی مجری کار است!

این متفاوت بودن هزینه ی تخمینی شما با هزینه ی کار به دلایل زیر است:

  • متراژ فضای آشپزخانه
  • قدی هایی که در اجرای کابینت استفاده می شود( مثل سبد و سوپر کابینت و …)
  • نوع نمای کار ( ما در کابینت دو قسمت داریم : بدنه و نما )
  • نوع جزیره ی آشپزخانه

مطلب پیشنهادی : بازسازی منزل با کمترین هزینه + عکس

 

اجرای کابینت در کرج

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در اجرای کابینت جایگاه ماشین ظرفشویی و لباس شویی محاسبه نمی شود و فقط صفحه ی روی آن به متراژ اضافه می کند. نوع یراق آلاتی که در طراحی کابینت استفاده می شود نیز مهم است. یراق ها باید با کیفیت و با دوام باشند. اگر کیفیت یراق آلات خوب نباشد بعد از مدتی مثلا ریگلاژ درب ها به هم می خورد.

 

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه موضوعی کاملا تخصصی است و نیاز به تیمی حرفه ای دارد. شرکت معماران کارینا با کادری مجرب و متخصص، متضمن ارائه خدمات با بهترین کیفیت به شما خواهند بود.تیم معماران کارینا بعد از طراحی کابینت آشپزخانه، برآورد هزینه را انجام می دهد تا کارفرما بداند که برای عملی شدن این طرح چقدر باید برای اجرای کابینت آشپزخانه هزینه کند. 

می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید. ۰۲۶۳۴۲۴۱۷۸۰ – ۰۹۰۲۴۹۱۷۹۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید