تاثیر رنگها در دکوراسیون داخلی

 

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ مناسب است. همانطور که خط در پلان بر روی روابط و شخصیت انسان تاثیرگذار است، رنگ هم از این قاعده مستثنی نیست! شناخت صحیح رنگ ها و استفاده ی درست و به جا در طراحی داخلی می تواند انسان را به سرزندگی و نشاط برساند و همچنین استفاده ناصحیح از رنگ و عناصر رنگی در دکوراسیون داخلی این قدرت را دارد که افراد را به مرز افسردگی بکشاند بی آنکه فرد بداند دلیل افسردگی و بی تحرکی و … ریشه در انتخاب رنگ های دکوراسیون داخلی یا اکسسوری ها شامل ( رنگ متریال، آبجکت ها، مبلمان، پرده، کاغذ دیواری و…) دارد.

با خواندن متن زیر با تئوری و تاثیر رنگها در دکوراسیون داخلی آشنا شده و دیدی کلی نسبت به رنگ ها پیدا می کنید و می توانید تغییرات دلخواهتان را انجام دهید.

رنگ قرمز، اثرات روانشناختی رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز رنگی گرما بخش و هیجان آور و خونساز است. اگر این رنگ در دکوراسیون آشپزخانه بکار برود باعث افزایش اشتها می شود، به همین دلیل در طراحی دکوراسیون بیشتر رستوران ها و فست فودها از این رنگ استفاده می شود. باید به این نکته توجه کرد که  استفاده بیش از حد از رنگ قرمز اشتباه است و موجب خروج از حالت نرمال می شود و بهتر است بصورت ترکیبی با رنگ سفید بکار برود.

تاثیر رنگها در دکوراسیون داخلی

 

رنگ زرد ، اثرات روانشناختی رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

این رنگ نشاندهنده ی گرما، تعهد، همدردی است. این رنگ هشدارگونه فضای شاد و دوستانه را بوجود می آورد و یادگیری را افزایش می دهد. رنگ زرد برای اتاق کودک، نوجوان یا دانش آموز و یا در اکسسوری های مختلف دکوراسیون اتاق کودک یا نوجوان، مخصوصا کودکان پیشنهاد می شود. استفاده افراطی این رنگ در دکوراسیون داخلی اصلا پیشنهاد نمی شود زیرا جو را به سرعت تحریک می نماید.

تاثیر رنگها در طراحی داخلی

 

رنگ نارنجی ، اثرات روانشناختی رنگ نارنجی در دکوراسیون داخلی

کسانی که رنگ قرمز را دوست دارند اما خشونت یا انرژی زیاد آن را نمی پسندند، می توانند این رنگ را انتخاب کنند. این رنگ رنگی انرژی بخش و ایده آل برای کودکان است.رنگ قرمز حس دوستی را بین افراد افزایش داده و باعث استحکام روابط می شود.

حتما بخوانید : اصول کلی طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

 

رنگ آبی ، اثرات روانشناختی رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی یا خارجی رنگ آبی می باشد. طراحان دکوراسیون این رنگ را بهترین رنگ در طراحی اتاق خواب می دانند زیرا مظهر آرامش است. سرد بودن و سکون و اثر مثبتی که به همراه دارد باعث می شود که این رنگ برای طراحی حمام یا سرویس بهداشتی پیشنهاد شود. مواظب استفاده افراطی از رنگ آبی در دکوراسیون خود باشید زیرا استفاده بیش از حد آن در دکوراسیون داخلی باعث مشکلات عدیده ای از جمله افسردگی می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی

 

رنگ سبز ، اثرات روانشناختی  رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

وقتی اسم رنگ سبز را می شنویم ناخودآگاه به یاد طبیعت و آرامشی که از آن می گیریم می افتیم. رنگ سبز مظهر آرامش، سرزندگی و طراوت و تازگی است. رنگ سبز به راحتی با رنگ ها ترکیب می شود و ترکیب آن با رنگ سفید بهترین رنگ برای فضاهایی مثل پذیرایی، اتاق خواب و یا محل کار است. این رنگ برای محیط کاری به شدت توصیه می شود زیرا انرژی لازم را به کارمندان می دهد و باعث می شود که یک مدت طولانی بدون خستگی و افت انرژی به کار خود بپردازند. اما نکته ی مهمی که باید در نظر گرفته شود این است که از این رنگ نیز به عنوان تم قالب دکوراسیون استفاده نشود. رنگ سبز بهتر است که در اکسسوری های محیط استفاده شود تا اثر مطلوب خود را بگذارد.

حتما بخوانید : نمای مدرن و کلاسیک چه تفاوتی با هم دارند؟

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

 

رنگ بنفش ، اثرات روانشناختی رنگ بنفش در دکوراسیون داخلی

این رنگ را رنگ سلطنتی می شناسند و نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی ، لوکس بودن را به ارمغان می آورد. از لحاظ علمی ثابت شده است که این رنگ باعث کم خونی می شود و گنگی را به همراه دارد و همچنین سرعت مرگ سلول های عصبی را سرعت می بخشد! آیا شما این ریسک را می پذیرید که رنگ غالب دکوراسیون داخلی منزلتان بنفش باشد؟ توصیه ی ما این است که این رنگ را تم غالب دکوراسیون در نظر نگیرید و در صورت تمایل به استفاده از این رنگ، حداکثر در جزییات استفاده شود و تم اصلی دکوراسیون را رنگ های دیگر قرار دهید.

اجرای دکوراسیون داخلی در کرج

یک قانون مهم در دکوراسیون :  اصل ۶۰-۳۰-۱۰ در دکوراسیون 

یک اصل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی این است که هماهنگی در تمام نقاط محیط وجود داشته باشد. این هماهنگی علاوه بر اجزا شامل رنگها نیز می شود. جهت برقراری تعادل در رنگ هایی که می خواهید در کنار هم استفاده کنید نیاز به اصلی است که توازن را ایجاد کند. در طراحی دکوراسیون داخلی بهتر است از سه رنگ استفاده شود و این رنگ ها طبق قانون ۶۰-۳۰-۱۰ در محیط بطور هماهنگ در کنار هم قرار گیرند. به این صورت که رنگ ۶۰ درصد از فضا، رنگ اصلی هر دکوراسیون باشد. ۳۰ درصد از فضای ما شامل رنگ مکمل انتخابی ما باشد و ۱۰ درصد از رنگ سوم در فضا استفاده شود که بیشتر مربوط به اکسسوری های دکوراسیون داخلی است.

طراحی دکوراسیون داخلی در کرج

 

حالا با تاثیر رنگها در دکوراسیون داخلی آشنا شدیم. در آخر یک نکته را باید یادآوری کنیم که دکوراسیون داخلی و دیزاین منزل، نیاز به تخصص و علم کارشناسان این حوزه دارد زیرا آن ها بصورت تخصصی می دانند که از چه رنگی در کجای محیط استفاده کنند یا چه دکوراسیونی یا اکسسوری هایی با چه رنگی مناسب کدام فضا است که در صورت عدم تطابق رنگ ها با مکان یا استفاده از رنگ نادرست، تاثیرات مخربی بر روابط، شخصیت ها و انرژی افراد دارد.

 

تیم معماران کارینا در حوزه ی طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی در کنار شماست تا خانه یا محل کار خود را به بهترین مکان تبدیل کنید.

می توانید همین حالا با مشاوران ما تماس بگیرید. ۰۲۶۳۴۲۴۱۷۸۰ – ۰۹۰۲۴۹۱۷۹۶۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید