بلندترین برج های جهان


معیارها روز به روز دارن عوض میشن و سلیقه ها هم تغییر میکنن. یه روزی هر شهر یا کشوری بخاطر وسعتش یا مناطق بکرش مشهور میشد ولی الان بخاطر مدرنیته بودن بافت شهری و برج های مرتفع و خاص معروف میشه. از یه طرف هم انقدر برج های مختلف تو محل زندگیمون میبینیم که دیگه جذابیت زیادی برامون ندارن ولی مطمئنا شما هم دوست دارین بلندترین برج های جهان یا بهتر بگم آسمان خراش های معروف دنیا رو ببینین. این برج ها انقدر بلند هستن که تو افق دید ما نیستن!

طبق لیستی که براتون تهیه کردم متوجه میشین که بسیاری از بلندترین برج های دنیا تو کشورهای آسیایی و بخصوص کشور چین هستن ( ۵ مورد از این برج هایی که میگم تو کشور چین هست!) چون چینی ها سرمایه گذاری زیادی تو حوزه شهرسازی دارن. این رتبه بندی توسط سازمان های مختلفی انجام شده ولی این رتبه بندی که میخوام براتون بگم از سایت skyscraperpage اعلام شده. با معماران کارینا همراه باشین تا با این برج ها آشنا شین.

  • برج خلیفه (Burj khalifa)

وقتی اسم دبی میاد ناخودآگاه یه دنیای مدرن و پیشرفته تو ذهنمون میاد. این برج با ارتفاع ۸۲۸ متر و ۱۶۳ طبقه ، با اقتدار در جایگاه بلندترین برج جهان هست که بنظرم یکی از شاهکارهای بی نظیر معماری هم حساب میشه. برج خلیفه تو کشور امارات متحده عربی و شهر دبی ساخته شده و کاربری زیادی داره (هم مسکونی هست هم اداری، اقامتی-هتل). مصالحی که توش بکار رفته از جنس فلز و شیشه اس. عکس این برج زیبا رو تو قسمت پایین ببینین.

مطلب پیشنهادی : ۱۱ عکس کابینت آشپزخانه ی بینظیر که هیچ کجا ندیدین!

بلندترین برج های جهان

  • برج شانگهای (shanghai tower)

خب رسیدیم به برج هایی که تو کشور چین هستن. یکی از بلندترین برج های جهان این برج زیباست که دومین برج بلند تو این لیسته که اقامتی و اداری هست که با ارتفاع ۶۳۲ متر و ۱۲۸طبقه تو رتبه ی دوم قرار میگیره. چین عاشق رکوردشکنی هست و این برج هم تعداد زیادی رکورد داره. برج شانگهای کاری کرده که مرکز مالی جهانی شانگهای و برج ۸۸ طبقه‌ای Jin Mao در کنارش کوتاه به نظر بیاد!!

بلندترین برج دنیا

  • برج سلطنتی ساعت مکه  (Makkah Royal Clock Tower)

برج هتل رویال (برج ساعت) تو کشور عربستان و شهر مکه قرار داره که با ۱۲۰ طبقه و ارتفاع ۶۰۱ متر تو رتبه ی سوم قرار داره. مراکز خرید متنوع، سالن کنفرانس، هتل‌های لوکس برای اقامت مسافران، مسجدی با ظرفیت ۳۵۰۰ نفر و پارکینگی بزرگ تنها بخشی از این مجموعه عظیم هست.

مطلب پیشنهادی : امکانات باورنکردنی یه خانه هوشمند!

بلندترین برج های جهان

  • مرکز تجارت جهانی پینگ ان  (Ping An Finance Center)

این برج تو کشور چین و شهر شنژن قرار داره. یه برج اداری با ارتفاع ۵۹۹ متر و ۱۱۵ طبقه، چهارمین برج بلند دنیاست. نمای آسمان­ خراش مرکز تجارت جهانی پینگ از شیشه و سنگ ساخته‌شده که در برابر آب­‌وهوای این منطقه مقاوم باشه. 

بلندترین برج های جهان

  • برج جهانی لوته (Lotte World Tower)

برجی با ارتفاع ۵۵۴ متر و ۱۲۳ طبقه تو کشور کره جنوبی و شهر سئول رتبه پنجم رو داره. این برج جایزه مشهور امپوریس (Emporis) برای بلندترین آسمان خراش رو تو برج‌هایی که سال گذشته تکمیل شدن بدست آورده.

مطلب پیشنهادی : طراحی کابینت ممبران + ۱۴ عکس جذاب کابینت کلاسیک

بلندترین برج های جهان

  • برج مرکز تجارت جهانی یک (One World Trade Center)

این برج تو کشور آمریکا و شهر نیویورک قرار داره. ارتفاع این برج ۵۴۱ متر و ۹۴ طبقه هست که کاربری اداری داره.

بلندترین برج جهان

  • برج مرکز مالی سی تی اف گوانگژو  (Guangzhou CTF Finance Centre)

ارتفاع این برج ۵۳۰ متر هست که تو کشور چین و شهر تایپه قرار داره و سومین برج بلند چین نامیده میشه. این برج هفتمین برج بلند دنیاس که کاربری چندمنظوره داره.

بلندترین برج های جهان

  • برج تایپه۱۰۱ (TAIPEI 101)

برج تایپه تو کشور چین، شهر تایپه قرار داره. این برج با ارتفاع ۵۰۸ متر و ۱۰۱طبقه ، هشتمین برج بلند دنیاست که کاربری اداری داره. ظاهرش رو از روی ساقه درخت معروف بامبو طراحی کردن. این برج از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۰ میلادی، به عنوان بلندترین برج ساخته شده در دنیا شناخته میشد و تا سال ۲۰۱۱، برج تایپه ۱۰۱ رو به عنوان بلندترین ساختمان سبز جهان می شناختن. 

مطلب پیشنهادی : ۱۷ پیشنهاد شگفت انگیز برای تزیین ستون وسط خونه

بلندترین برج های جهان

  • برج مرکز مالی جهانی شانگهای  (Shanghai World Financial Center)

برج مرکز مالی جهانی شانگهای  تو کشور چین ، شهر شانگهای قرار داره که با ارتفاع ۴۹۲ متر و ۱۰۱طبقه ، نهمین برج بلند دنیاست که کاربری اقامتی و اداری داره.

بلندترین برج های جهان

  • برج مرکز تجارت جهانی هنگ کنگ (International Commerce Centre)

این برج تو کشور چین و شهر شانگهای قرار داره با ارتفاع ۴۸۴ متر و ۱۰۸طبقه ،دهمین برج از بلندترین برج های جهان هست که کاربری اقامتی و اداری داره. سکوی تماشای منظره در طبقه صدم برج منظره‌ای خارق‌العاده از شانگهای رو نشون میده.

بلندترین برج های جهان

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید