شرایط طراحی نما در شمال کشور به چه صورت هست؟

همین الان اگه اینستاگرام رو باز کنین و در مورد ساختمان سازی چند تا ویدیو ببینین با کلی اصطلاحات و متریال جدید مواجه میشین که شاید اولین بار باشه که حتی اسمش رو می شنوین. مطمئنا وقتی قصد خرید خونه یا بازسازی خونه تون رو داشته باشین دوست دارین که با همه متریال ها و … متناسب با بودجه و شرایط منطقه تون آشنا بشین تا بهتر تصمیم بگیرین. اگه قصد خرید خونه در شمال کشور رو دارین بهتون پیشنهاد می کنم که حتما این مطلب رو بخونین تا با متریال های مناسب نمای ساختمان در شمال کشور آشنا بشین.

 

نما رشت

نما ساری و نما رشت

با توجه به اینکه ساختمان در کجا قرار گرفته و چه کاربری ای داره طراحی نمای ساختمان متفاوت هست. طراحی نما در هر منطقه، شهر یا کشوری ضوابط مربوط به خودش رو داره. وقتی مهندس معمار بخواد طرح نما رو بزنه باید از آخرین ضوابط اون منطقه اطلاع داشته باشه. در شمال کشور بخاطر شرایط اقلیمی که داره باید از متریالی برای نمای ساختمان استفاده کرد که در مقابل رطوبت، باران و … مقاومت بالایی داشته باشه.

 

چگونه بهترین متریال را برای طراحی نما ویلا در شمال انتخاب کنیم؟

برای اینکه متریال خوبی رو انتخاب کنین باید به چند تا نکته توجه کنین:

۱. حفاظت : باید متریالی انتخاب بشه که در برابر شرایط آب و هوایی از ساختمان محافظت کنه. مسلما متریال مختلف، محافظت مختلفی دارن که در ادامه چند متریال مناسب خونه های شمالی رو معرفی می کنم.

۲. داشتن قیمت اقتصادی : قبل از انتخاب متریال باید به این نکته توجه کنین که این متریال متناسب با بودجه شما هست یا نه.

۳. زیبایی نما : این مورد شاید اولویت خیلی ها باشه 🙂 سبک و مصالحی رو انتخاب کنین که زیبایی کلی ساختمان رو چند برابر کنه.

 

نما ساری

۴. ماندگاری بالا : دوام و ماندگاری در طولانی مدت این رو نشون میده که پوشش نما در گذر زمان و در برابر آسیب های احتمالی چقدر مقاومه. در مناطقی با شرایط آب و هوایی شدید مثل شمال کشور ماندگاری متریال خیلی مهمه. حالا شما برای ویلا یا خونه شمالتون چه متریالی رو انتخاب می کنین؟

مطلب پیشنهادی : میز نهارخوری رو کجای خونه بذارم؟

 

بهترین متریال برای طراحی نما در شمال ایران

۱. آجر : یکی از قدیمی ترین متریال برای طراحی نما رشت و نما ساری آجر هست. آجر دوام بالایی داره، در برابر شرایط جوی از ساختمان محافظت می کنه، به نگهداری کمی نیاز داره و میشه بازیافتش کرد.

۲. ترموود : از نظر زیبایی شناسی و استحکام یکی از بهترین متریال ترموود هست که بهترین محافظت رو از سازه ایجاد میکنه. ترموود در برابر رطوبت بالا و هوای شرجی از سازه محافظت میکنه. ( اونایی که الویتشون زیبایی هست روی ترموود بیشتر فکر کنن:) )

۳. سنگ طبیعی : یکی از پرکاربردترین متریال در ویلاسازی شمال، سنگ هست. پوشش سنگ مثل تراورتن یا گرانیت یه انتخاب سنتی و قدیمی هست. بهترین ویلاهای شمال که تلفیقی از نمای مدرن و رومی هستن از این سنگ ها ساخته شدن.

۴. آلومینیوم : اگه میخواین نمای فلزی داشته باشین، آلومینیوم گزینه مناسبی برای شماست. این متریال ضدآب و در برابر رطوبت مقاوم هست و به همین دلیل گزینه مناسبی برای خونه های ساحلی شده. نیازی به نگهداری خاصی نداره و قابل رنگ آمیزی هست.

۵. سرامیک : این متریال از خاک رس طبیعی ساخته شده و واقعا پایدار هست. سرامیک سازه رو در برابر آتش سوزی محافظت می کنه و یه عایق عالی برای ساختمان حساب میشه.

۶. پوشش های پلاستیک : مصالح پلاستیکی ارزان، سبک و آسان برای نصب هست. از پانل های پلاستیکی به ندرت در شمال برای ساختمان استفاده میشه، مگر اینکه بحث ساختن گلخانه باشه.

 

نما رشت

طراحی نمای ساختمان توسط یه تیم حرفه ای 

تا اینجا با بهترین مصالح مناسب برای ساخت نمای ساختمان در شهرهای شمالی مثل ساری و رشت آشنا شدیم. انتخاب یکی از این مصالح کار سختی هست چرا که باید با معماری سازه، سبک و شرایط ساختمان و ساختمان های منطقه و .. آشنا بشین. ما چطور می تونیم به شما کمک کنیم؟

 

اگه قصد طراحی نمای ساختمونتون رو دارین پیشنهاد می کنم مقاله طراحی نمای ساختمان رو حتما بخونین.

 

روال طراحی نما در معماران کارینا به چه صورت هست؟

بعد از تماس کارفرما، کاتالوگ و نمونه پروژه های ما با توضیحات کامل در مورد هر سبک برای کارفرما ارسال میشه تا خط فکری و سلیقه کارفرما ارزیابی بشه.

کارفرما هم عکس از نمای ساختمان، سبک مدنظر و اطلاعات اولیه ساختمان رو برای ما ارسال میکنن تا ساختمان توسط تیم طراحی بررسی بشه.

بعد از آنالیز پروژه، فاکتور و تایم تحویل با کارفرما چک میشه و بعد از توافقات و عقد قرارداد پروژه وارد بخش طراحی میشه. طی روند طراحی پروژه، کار چندبار با کارفرما چک میشه.  در انتهای کار هم رندرهای اصلی شب و روز + نقشه های فاز ۲ به کارفرما ارائه میشه و بعد تایید کارفرما پروژه به اتمام می رسه. در صورت درخواست کارفرما دفترچه کمیته نما توسط تیم معماران کارینا ارائه میشه.

چرا انقدر رنج هزینه ها توسط شرکت های مختلف متفاوت هست؟

بدون شک تفاوت زیادی بین یه طرح استاندارد و تخصصی با یه طرح غیر استاندارد یا اصطلاحا دانشجویی وجود داره. طرح ارزان علاوه بر نداشتن جنبه های زیبایی شناسی، به دلیل عدم مهندسی و مدولار بودن باعث افزایش هزینه مصالح و اجرا میشه. شرکت معماران کارینا با داشتن ۱۰ سال سابقه و طراحان عضو نظام مهندسی، طبق اصول معماری طراحی نما رو برای شما انجام میدن.

 

طراحی نما رشت

مزیت معماران کارینا :

  • طراحی با نرم افزار اتوکد و تری دی مکس
  • طراحی طبق ضوابط شهرداری
  • طراحی بدون محدودیت جغرافیایی از هر نقطه دنیا
  • طراحی کاملا حرفه ای و مطابق با سلیقه کارفرما
  • طراحی بی واسطه و زیرنظر تیم طراح و مهندس معمار
  • تحویل به موقع کار در تایم مشخص شده

اگه در شهرهای جنوبی کشور هستین حتما مقالات نما بوشهر و نما بندرعباس رو ببینین و اگه سوالی داشتین همین الان می تونین با کارشناسان فروش ما تماس بگیرین.

۰۲۶۳۴۲۴۹۸۲۶ – ۰۹۱۰۷۲۴۱۴۲۰

 

 


نمونه کارهای طراحی نما تیم معماران کارینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید