طراحی نما در کرج

طراحی نمای خارجی طراحی سازه ای هست که باید در چند بعد دیده بشه و معرف کل ساختمان هست. اهمیت طراحی نمای ساختمان به اندازه ای هست که به شدت روی ارزش ملک، میزان استقبال مخاطبان از بنا و فروش بیشتر ملک تاثیر میذاره.حتی اگه دکوراسیون داخلی ساختمان شما شیک و مدرن باشه ولی نمای بیرونی جذابیت کافی رو نداشته باشه، ممکنه مشتری از دیدن محیط داخلی ساختمان صرف نظر کنه!!

انواع نمای ساختمان

نمای ساختمان از جهات مختلفی تقسیم بندی میشن که تو این قسمت میخوام در مورد انواع نمای ساختمان از لحاظ متریال یا مصالح بگم.

طراحی نمای ساختمان در کرج

نمای شیشه ای

اگه به درستی از شیشه در نمای ساختمان استفاده بشه، یکی از شیکترین نماها رو خواهیم داشت. این مدل نما نور فضای داخلی ساختمان رو چندبرابر میکنه. در مورد بیرون ساختمان هم چون نور رو منعکس میکنه جلوه ی زیبایی رو بوجود میاره. برای نمای شیشه ای بهتر هست که از شیشه رفلکس یا سکوریت استفاده کرد. اگه بخوام از معایب نماهای شیشه ای بگم، این هست که به مرور زمان کدر میشن و باید به طور مرتب نماشویی بشه.

نمای کامپوزیت

در این مدل نمای ساختمان از ورق های کامپوزیت آلومینیوم استفاده میشه. این کامپوزیت ها بسیار متنوع هستن که هم وزن کمی دارن هم در برابر حرارت و رطوبت مقاومن. تنوع رنگی بالایی دارن و در نماهای مدرن استفاده میشن. یکی از معایب کامپوزیت، قیمت بالای آن هست که امکان استفاده از این متریال رو برای همه غیر ممکن میکنه.

مطلب پیشنهادی : بلندترین برج های جهان اینجاست!

 نمای آجری

از قدیم ترها تا الان این مدل نماها در مدل های مختلف ارائه میشدن. مصالحی مثل آجر مقاومت و طول عمر بالایی دارن و با محیط زیست سازگار هستن. نماهای آجری عایق صوت و حرارت هستن و باعث مصرف بهینه انرژی میشن.

یسری ضوابط در مورد نماهای آجری وجود داره که باید در طراحی بهشون توجه کنیم. مثلا در اصفهان فقط از آجرهای بژ، کرم و آجرهای سنتی میشه استفاده کرد یا بر اساس ضوابط نمیشه نمای آجری رو رنگ کرد.

نمای سنگی

متریال سنگ یکی از مصالحی هست که هم در ساختمان های مدرن هم ساختمان های کلاسیک کاربرد داره. هزینه ی نسبتا گرانی دارن اما زیبا و مقاوم و بروزتر هستن. در نمای سنگی میشه از سنگ مرمر ، سنگ گرانیت ، سنگ تراورتن و سایر سنگ ها استفاد کرد.

سنگ ها عمر طولانی تری دارن و در گذر زمان زیبایی خودشون رو حفظ می کنن. اگه خواهان نمای سنگی ساختمونتون هستین حتما از متریال با کیفیت استفاده کنین وگرنه در مقابل سرما و گرما ترک میخوره و از بین میره.

هزینه اجرای نمای سنگی نسبت به بقیه نماها بیشتر هست. این مورد رو هم در نظر داشته باشین که نمای سنگی چند وقت یکبار نیاز به شستشو دارن.

نمای سرامیک

یکی از پرطرفدارترین متریال برای نمای ساختمان سرامیک هست. از مزایای این نما مقاومت در برابر یخ زدگی و آتش سوزی و عایق بودن در برابر رطوبت هست. بهتر هست که در مکان های پرجمعیت از سرامیک استفاده نشه چون انعکاس نور زیادی داره.

نمای چوبی

استفاده از ترکیب چوب با شیشه و فلز باعث زیبایی دو چندان نمای ساختمون میشه. ترموود یکی از چوب های سبک و مقاومی هست که در نمای ساختمان استفاده میشه. درسته که نمای چوبی طرفداران زیادی داره ولی با مشکلاتی مثل رطوبت، حشرات و تعریق روبرو هست. اگه انتخاب نهایی شما برای نمای ساختمون متریال چوب هست سعی کنین که بهترین و با کیفیت ترین چوب رو انتخاب کنین. چوب های فرآوری شده چون مقاومت زیادی در برابر رطوبت ، آتش سوزی و نفوذ حشرات دارن گزینه ی بسیار مناسبی هستن.

نمای مینرال

اگه نمای ساختمان با سنگ های معدنی و مرمر ساخته بشه به این نما، نمای مینرال میگیم. نمای مینرال با محیط زیست سازگار و در برابر آتش سوزی مقاوم هست.

نما کرج

نمای بایرامیکس

بایرامیکس نوعی ملات تزیینی هست که در نمای ویلایی خیلی کاربرد داره. برخلاف سایر نماها که از سنگ های طبیعی استفاده میشه، بایرامیکس ملاتی از سنگ های گرانیتی و رزین های طبیعی و مصنوعی هست. این متریال به روی انواع سطوح مثل شیشه ، رنگ ، سیمان و چوب قابل اجرا هست و بعد از خشک شدن شبیه سنگ های تزیینی میشه.

نمای میکروسمنت

میکروسمنت از نگاه معماران و طراحان داخلی منحصر به فردترین متریال در سال ۲۰۱۵ شناخته شده. این متریال از خانواده پوشش های پلیمری متشکل از سیمان، رزین، مواد افزونی و رنگدانه های معدنی هست. یکی از مزایای این مدل نما این هست که بدون توجه به متراژ سطوح مورد نظر بدون درز و شکاف کار میشه و به همین دلیل نگهداری، نظافت و تعمیر آن آسان هست.

میکروسمنت پوششی رنگ پذیر هست و قابلیت اجرا در سطوح بسیاری رو داره. با توجه به چسبندگی خوبی که داره به روی سیمان، آجر، کاشی و … نصب میشه و چون تایم کمی میبره و به سرعت خشک میشه امکان استفاده بلافاصله ازش هست.

مطلب پیشنهادی : همه چیز در مورد برادران اسکات

نمای سیمانی

ارزانترین متریال برای نمای ساختمان متریال سیمانی هست. به سرعت قابل اجرا هستن و مقاومت بالایی در برابر آتش دارن. این مدل نماها قابل شستشو هستن و عمر بالایی دارن. یکی از معایب این مدل نما داشتن قابلیت جذب بالای گرد و غبار هست که بعد یه مدت ظاهر بدتری از نما رو نشون میده.

روش های اتصال نما در اجرای نمای ساختمان

روش های مختلفی برای اتصال نما وجود داره که چند مورد رو اینجا بهتون میگم :

طراحی نما

سیمان

برای اتصال نما میشه از ملات سیمان استفاده کرد و با کمک سیمان مصالح رو به نما متصل کرد که این مدل اتصال خیلی مستحکمه ولی اجرای زمانبری داره و باید حتما توسط افراد متخصص انجام بشه تا خروجی کار تمیز و زیبا بشه.

نمای خشک

در این روش از پیچ و مهره استفاده میشه که نیاز به فرد متخصص داره.

چسب

یکی دیگه از روش های اتصال نما استفاده از یه مدل چسب مخصوص هست که نحوه کار در این روش خیلی خیلی مهمه چون اگه به درستی اجرا نشه امکان نفوذ آب به داخل مصالح وجود داره.

قیمت طراحی نمای ساختمان

همونطور که می دونین موارد زیادی روی قیمت طراحی نما تاثیر دارن. هزینه ها با توجه به تعداد طبقات ، تعداد بر ، سبک مدنظر، نوع کاربری و کاربرد ساختمان و.. متفاوت هست.

یکی از نکات مهمی که باید مدنظر داشته باشین اینه که هیچ وقت برای کاهش هزینه ها از طراحی بی کیفیت استفاده نکنین چون اینجوری شاید از هزینه های اجرای نما کم کنین ولی در آینده برای فروش ساختمان یا ترمیم دچار ضرر میشین.

طراحی نمای ساختمان کامپوزیت

مشاوره رایگان طراحی نمای ساختمان

حتما قبل از طراحی نما با یک مشاور خوب و با تجربه مشورت کنین تا کاملا راهنماییتون کنن. مثلا در طراحی نمای ساختمان باید حتما به نوع کاربری و کاربرد ساختمان توجه و با توجه به آن مصالح رو انتخاب کرد.

چندمثال جالب براتون بزنم :

  • ورودی ساختمان باید حتما عقب رفتگی معینی داشته باشه تا به زیبایی بیشتر ساختمان کمک کنه.
  • با توجه به میزان نوردهی ، شمالی یا جنوبی بودن ساختمان، درجه رطوبت، شدت سرما یا گرما و … مصالح نما مشخص میشه.
  • هر متریالی مناسب هر موقعیت جوی و جغرافیایی نیست!
  • کامپوزیت ها برای نمای ساختمان های مسکونی پیشنهاد نمیشن و این مورد مطابق با قوانین و استانداردهای طراحی شهری و معماری هست. 
  • ساختمان هایی که در نبش چهارراه هستن باید زیباترین و چشمگیرترین نما رو داشته باشن جوری که کاملا به چشم بیان.(در طراحی نماهای تجاری هم این مورد صدق میکنه)

معماران کارینا برای چه سازه هایی طراحی نمای ساختمان انجام میده؟

تیم متخصص معماران کارینا برای انواع نماهای مسکونی ، ویلایی، اداری و تجاری طراحی نما رو طبق اصول و قوانین مخصوص هر کدام انجام میده.

مطلب پیشنهادی : طراحی آنلاین دکوراسیون داخلی

روال طراحی نما در معماران کارینا به چه صورت هست؟

بعد از تماس کارفرما، کاتالوگ و نمونه پروژه های ما با توضیحات کامل در مورد هر سبک برای کارفرما ارسال میشه تا خط فکری و سلیقه کارفرما ارزیابی بشه.

کارفرما هم عکس از نمای ساختمان، سبک مدنظر و اطلاعات اولیه ساختمان رو برای ما ارسال میکنن تا ساختمان توسط تیم طراحی بررسی بشه.

بعد از آنالیز پروژه، فاکتور و تایم تحویل با کارفرما چک میشه و بعد از توافقات و عقد قرارداد پروژه وارد بخش طراحی میشه. طی روند طراحی پروژه کار چندبار با کارفرما چک میشه.  در انتهای کار هم رندرهای اصلی شب و روز + نقشه های فاز ۲ به کارفرما ارائه میشه و بعد تایید کارفرما پروژه به اتمام می رسه. در صورت درخواست کارفرما دفترچه کمیته نما توسط تیم معماران کارینا ارائه میشه.

چرا انقدر رنج هزینه ها توسط شرکت های مختلف متفاوت هست؟

بدون شک تفاوت زیادی بین یه طرح استاندارد و تخصصی با یه طرح غیر استاندارد یا اصطلاحا دانشجویی وجود داره. طرح ارزان علاوه بر نداشتن جنبه های زیبایی شناسی، به دلیل عدم مهندسی و مدولار بودن باعث افزایش هزینه مصالح و اجرا میشه. شرکت معماران کارینا با داشتن ۱۰ سال سابقه و طراحان عضو نظام مهندسی، طبق اصول معماری طراحی نما رو برای شما انجام میدن.

مزیت معماران کارینا :

  • طراحی با نرم افزار اتوکد و تری دی مکس
  • طراحی طبق ضوابط شهرداری
  • طراحی بدون محدودیت جغرافیایی از هر نقطه دنیا
  • طراحی کاملا حرفه ای و مطابق با سلیقه کارفرما
  • طراحی بی واسطه و زیرنظر تیم طراح و مهندس معمار
  • تحویل به موقع کار در تایم مشخص شده

اگه قصد طراحی نمای ساختمونتون رو دارین پیشنهاد می کنم مقاله ی طراحی نمای ساختمان رو حتما بخونین.

همین حالا با مشاوره طراحی یا ثبت سفارش در خدمتتون هستیم..

۰۲۶۳۴۲۴۹۸۲۶

۰۹۱۰۷۲۴۱۴۲۰

۱ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید