همه چیز در مورد طراحی نما بوشهر و نما بندرعباس + قیمت

شاید در گذشته نمای ساختمان به اندازه امروز اهمیت نداشته و چیزی به عنوان طراحی نما بین مردم گفته نمیشده. اما این روزها با توجه به افزایش تمایل مردم به شهرنشینی، طراحی نمای ساختمان بین مردم به یه کار تخصصی و پرطرفدار تبدیل شده. طراحی نمای ساختمان علاوه بر ساختمان های چند طبقه در ویلاها هم اهمیت زیادی داره. در این مقاله در مورد نکات مهم طراحی نما در بوشهر و بندرعباس مفصل صحبت خواهیم کرد و پروژه های طراحی نما معماران کارینا رو می بینیم.

نما بوشهر و نما بندرعباس

با توجه به اینکه ساختمان در کجا قرار گرفته و چه کاربری ای داره طراحی نمای ساختمان متفاوت هست. طراحی نما در هر منطقه ، شهر یا کشوری ضوابط مربوط به خودش رو داره. بسیاری از ضوابط در شهرهای مختلف کشور در سه سطح الزام ، توصیه و پرهیز هستن. وقتی مهندس معمار بخواد طرح نما رو بزنه باید از آخرین ضوابط اون منطقه اطلاع داشته باشه. بنظرتون چه مدل نماهایی در جنوب ایران انجام میشه؟

 

نما بوشهر و نما بندرعباس

انواع نما در بوشهر و بندرعباس

  • نمای آجری
  • سنگ تراورتن
  • سنگ گرانیت
  • سنگ کوارتزیت
  • شیشه‌ای
  • کامپوزیت
  • نما سبز

نمای آجری

یکی از پرمصرف ترین مصالح مورد نیاز در نمای ساختمان آجر هست. آجر نمای ساختمان بصورت مدرن، ساده ، دکوراتیو و سنتی قابل اجراست. آجر نسوز در سبک مدرن استفاده میشه و با رنگ بندی زرد و قهوه ای قیمت متوسطی داره. آجر رسی و آجر لفتون از ارزان ترین مدل های آجر هستن که در نماهای سنتی استفاده میشن و با طیف رنگی زرد و قرمز در بازار وجود دارن. نمای آجری قزافی هم در سبک سنتی استفاده میشه و در رنگهای زرد، قرمز، گلبهی موجود هست که قیمت متوسطی داره. بنظرتون نمای ساختمان پایینی جزو کدوم مدل از این آجرهایی که گفتم هستن؟

 

طراحی نما در بوشهر

نمای سنگ

گرونترین جنس سنگ که در نمای ساختمان های سنگی استفاده میشه سنگ نما تراورتن به رنگ های سفید، قهوه ای و کرم هست. سنگ کوارتزیت هم به رنگ های سفید، مشکی و قهوه ای هست که تیپ قیمتی متوسطی نسبت به مدل های مختلف این سنگ ها داره. سنگ مرمریت و گرانیت در خانه هایی به سبک قدیمی استفاده میشه. اگه از طرفداران رنگ های طوسی، سفید و صورتی هستین از سنگ مرمریت در نمای ساختمان استفاده کنین.

اگه میخواین همه چیز در مورد طراحی نمای ساختمان بدونین حتما این بلاگ رو بخونین : طراحی نما ساختمان

نمای صخره ای

این مدل نما یکی از انواع آجر نسوز هست که با فرم دهی شبیه به سنگ های صخره ای و گیوتین میشه. فوق العاده جذابه و طول عمر زیاد و کیفیت عالی ای داره و یکی از نماهای آپارتمانی با دوام و زیباست. از مزیت های این مدل نما این هست که مقاومت حرارتی بالایی داره و چون ضریب انقباض و انبساط بالایی داره در مقابل شرایط جوی مثل باران و برف مقاومت بالایی داره.

نما بوشهر

نمای شیشه ای

اگه نمایی بیشتر از ۶۰ درصد از شیشه تشکیل شده باشه بهش نمای شیشه ای میگن. نمای شیشه ای جزو مدرن ترین نماهای ساختمانی ایران هست. بدلیل انعکاس نور در ساختمان های لوکس و اداری از این مدل نما استفاده میشه. بیشترین کاربرد این نما کاهش حجم صدای بیرون و عایق کردن حرارت در ساختمان هست.

نمای سیمانی

از اسمش معلومه که از چه جنسی هست و اینکه مقاومت خوبی در مقابل شرایط جوی مختلف داره. یکی از مزیت های مهم این جنس اینه که به مرور زمان نسبت به شرایط آب و هوایی مقاوم تر هم میشه.

مطلب پیشنهادی : هر چیزی که در مورد کابینت باید بدونین!

نمای سبز

یکی از زیباترین مدلهای نما هست که جلوه خاصی به ساختمونتون میده. به این نما، نمای گیاهی هم میگن. این مدل نما انواع مختلفی داره : نمای سبز مستقیم با گیاهان کاشته شده در خاک، نمای سبز مستقیم با گیاهان کاشته شده در جعبه، نمای سبز غیرمستقیم با پوشش گیاهای کاشته شده در خاک، نمای سبز غیرمستقیم با پوشش گیاهی کاشته شده در جعبه. تفاوت این مدل نماها از دسته بندی ای که بهتون گفتم کاملا مشخص هست. 

 

انواع نما از نظر سبک در بوشهر

نمای مدرن

از مزایای این مدل نما اینه که بصورت تکی و ترکیبی با مصالح مختلف در نمای ساختمان استفاده میشه. متریال های استفاده شده در این نما از شیشه، بتن، سیمان، آجر، کامپوزیت و سنگ هستن.

نمای کلاسیک

یکی از جذاب ترین و محبوب ترین سبک های معماری در دنیاست. ساختمان های کلاسیک جزییات دقیق و فریم های چشمگیری داره. ما چند مدل نمای کلاسیک داریم :

نمای دوره رنسانس : زیبایی بی نظیری داره و از جزییات فریمی استفاده میشه و نیاز به تخصص معماری و طراحی دقیقی داره.

مطلب پیشنهادی : طراحی نما در شمال ایران | نما ساری | نما رشت

نمای باروک : جزییات زیادی داره و از طرح های هندسی و خطوط منحنی استفاده میشه. نیاز به مهارت صنعتی و کاردستی بالایی داره.

 

نما کلاسیک

نمای نئوکلاسیک : ترکیب زیبایی نمای کلاسیک با نوآوری های مدرن نمای نئوکلاسیک رو بهمون میده. تو این مدل نما لازم نیست که از جزییات و تزیینات زیادی در فضا داشته باشیم.

نمای پالادیوم : اگه نمای کلاسیک رو دوست دارین ولی جزییات زیادی که این سبک داره رو دوست ندارین سبک پالادیوم مناسب شماست. تو این مدل نما بر سادگی و تقارن تمرکز شده و به جزییات کمتر توجه میشه.

قیمت طراحی نما در بوشهر و بندرعباس

همونطور که می دونین موارد زیادی روی قیمت طراحی نما تاثیر دارن. هزینه ها با توجه به تعداد طبقات ، تعداد بر ، سبک مدنظر، نوع کاربری و کاربرد ساختمان و.. متفاوت هست.

تیم معماران کارینا در زمینه طراحی نما فعالیت میکنه و شما می تونین همین الان با ما تماس بگیرین تا با یک جلسه مشاوره رایگان (حضوری یا آنلاین) در خدمتتون باشیم و هزینه دقیق طراحی نمای ساختمونتون رو خدمتتون بگیم. تلفن تماس با ما : ۰۲۶۳۴۲۴۹۸۲۶ – ۰۹۱۰۷۲۴۱۴۲۰

 


نمونه کارهای طراحی نما تیم معماران کارینا

جدیدترین مدل های کابینت مدرن ۲۰۲۳
چجوری صفحه رو کابینتی انتخاب کنم؟